Design i komunikacja - Strefa Designu

sd logo

Komunikujemy się na setki sposobów. Rozmawiamy, migamy, wysyłamy e-maile, korzystamy z symboli i znaków, które potrafią być uniwersalne dla całego świata i kulturowo uzasadnione w wąskiej przestrzeni jednego społeczeństwa. Podobnie rzecz się ma z designem, który jako komunikat może być wysyłany zarówno do szerokiego, jak i wąskiego grona odbiorców. Może być bardzo złożny i prosty, charakterystyczny dla firmy lub zrozumiały w całym kraju, miejski i zinstytucjonalizowany. Najważniejsze, żeby był zrozumiały dla adresata. O ogólnej koncepcji projektowania komunikacji porozmawiamy z prof. dr hab. Michaelem Fleischerem podczas wykładu z cyklu „Uniwersytet SWPS w Empiku”.

Projektowanie jako długofalowa, spójna i zrównoważona koncepcja

„Użytkownicy, producenci, komunikacja, design, reklama. Będzie o tym i o tym, jak to się wszystko łączy i dlaczego najczęściej nie. Ale czasem tak. I wtedy nikt tego nie zauważa.” W ramach swojego wystąpienia prof. dr hab. Michael Fleischer przedstawi ogólną koncepcję designu komunikacji, w której przede wszystkim chodzi o spójne, długofalowe i zrównoważone budowanie systemu komunikacji – niezależnie od tego, czy przedmiotem pracy projektowej jest firma, organizacja, państwo czy osoba. To, co jest łącznikiem różnych dyscyplin projektowych, a nierzadko projektanci o tym zapominają, jest właśnie komunikacja społeczna zorientowana na funkcję a nie tylko formę. Wiodącym aspektem, które zostanie poruszone w ramach wystąpienia będzie zespolenie kilku wielkości: producenta – designu – komunikacji – reklamy – użytkownika. Wszystkie te elementy składają się na proces projektowania komunikacji, co nierzadko widać w tzw. Przestrzeni miejskiej (i nie tylko).

 

Prelegent

Znalezione obrazy dla zapytania michael fleischer swps

prof. dr hab. Michael Fleischer – filolog, kulturoznawca, wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego oraz wrocławskiej filii Uniwersytetu SWPS na kierunku grafika. Wybitny znawca komunikacji społecznej. Naukowo zajmuje się dyscyplinami wiedzy i umiejętności umożliwiającymi lepsze rozumienie i harmonijne kształtowanie otaczającej nas rzeczywistości. Szczególnie interesuje się teorią systemów, konstruktywizmem i lingwistyką kognitywną.