sd logo

Co trzeba mieć, żeby zbudować markę odnoszącą sukces? Czy projektant jest także biznesmenem? Czy dobry projektant, to taki, który wykazuje się pewną elastycznością? Na te pytania odpowiada Damian Konieczny. Glównym tematem wystąpienia była świadomość projektowa. 

Świadomość projektowa

Prezentacja poruszyła temat projektowania we współczesnej branży odzieżowej. Podczas wystąpienia skoncentrowaliśmy się na specyfice zawodu, możliwych drogach rozwoju projektanta (praca nad własną marką, praca „korporacyjna“), projektowaniu dla klienta i pracy z klientem. Zastanowialiśmy się nad tym, czy projekt może pełnić funkcję komunikatu, pochyliliśmy się zatem nad emocjami i wartościami przekazywanymi w branży (hasła na produktach, kampanie reklamowe – na wybranych przykładach). Ważnym tematem była kwestia projektanta i realiów produkcji – jak dostosować wizję do rzeczywistych możliwości technologicznych oraz waga budowania relacji – czynniki pozaprojektowe wpływające na produkt. I na koniec porównaliśmy produkt a projekt – poruszyliśmy kwestię, jak myśleć o kliencie i nie zatracić własnego stylu.

258 Damian Konieczny

Damian Konieczny – projektant, od 2015 r. w dynamicznie rozwijającym się dziale sponsoringu marki 4F. Razem z zespołem projektantów tworzy kolekcję dla komitetów olimpijskich, obecnie dla aż 7 różnych krajów. Praca z tak wymagającym klientem jakim jest sportowiec wykształciła w nim praktyczne i funkcjonalne podejście do mody. Umiejętności projektowe rozwijał w Łodzi, najpierw na Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania, potem broniąc dyplom magisterski na Akademii Sztuk Pięknych. (Łódź). Dwukrotny laureat ogólnopolskiego konkursu dla Projektantów „Złota Nitka“, finalista „Fashion Designer Awards”. W trakcie studiów odbył 3 miesięczny staż w pracowni awangardowego Garetha Pugh w Londynie, asystując przy pokazie kolekcji SS 2012 na Paryskim Tygodniu Mody.

Jeśli zainteresowało Cię to spotkanie, zapraszamy na kolejne z serii webinarów Strefy Designu SWPS